Med bestämda kliv mot digitalisering

Om man har närmare 30 års erfarenhet av bostadsutveckling i ryggen så vet man vad man pysslar med. Järntorget, en stabil stadsbyggare av kvalitetsboenden, behövde få sin digitala närvaro att andas samma sak. Vi hjälpte dem med ny webb och digitaliserade processer.

Gedigen kartläggning av målgrupper

I samband med att Järntorget tog fram en ny varumärkesplattform sökte de också efter en byrå som dels kunde hjälpa dem digitalisera företagets processer, dels förnya jarntorget.se.

När vi fick uppdraget påbörjades en lång process av att kartlägga och analysera deras målgrupper och erbjudanden. Vilka var viktigast att nå på webbplatsen? Vilka processer skulle prioriteras utifrån affärsnytta? Frågorna var många. Svaren växte fram i takt med att vi hittade lösningar som stöttade Järntorgets hjärta – att bygga vackra, välplanerade kvalitetsboenden som kunder har råd att efterfråga.

  • Förstudie och målgruppsanalys
  • Digital strategi
  • Arkitektur
  • Design
  • Teknisk produktion
  • Integration med fastighetssystem (Lime)
  • Förvaltning

Lösningar som sparar tid

Vi integrerade exempelvis Järntorgets interna system för hantering av projekt och bostäder eftersom det förenklar omhändertagandet av intresseanmälningar. Vi såg också till att effektivisera webbadministrationen genom att skala bort så många manuella moment som möjligt.

Att bygga utan färdig spec

En utmaning i det hela var att samtidigt som arbetet med webbplatsen pågick upphandlade också Järntorget ett nytt system för hantering av fastighetsdata. Det innebar att vi behövde bygga en flexibel site som kunde integrera det nya systemet, oavsett vilket det nu än blev. Den typen av förutsättningar ställer höga krav på både struktur och teknik, en kombination som vi briljerar i om vi får säga det själva.

Webbplatsen nu ett säljverktyg

Den nya webbplatsen är idag navet i Järntorgets digitala närvaro. Den fungerar som ett viktigt säljverktyg, lockar och informerar potentiella bostadsköpare och representerar idag det varumärke som Järntorget vill kommunicera. Vi förvaltar och utvecklar kontinuerligt plattformen samt jobbar vidare med deras digitala strategi.

Vi är otroligt nöjda med Triggerfish insats under detta projekt. Vi har blivit utmanade, haft nära bollplank och ser verkligen fram emot att ta nästa steg. Sen har vi skrattat mycket också, det får man inte glömma.