Högkonverterande webb för elbilar

Eways sökte en partner för att lansera en digital plattform med syfte att stödja deras expansiva tillväxt de kommande åren. Resultatet blev en webb som direkt ökade konverteringen. Som det ska vara med andra ord.

Uppstickare på svenska elbilsmarknaden

Eways har vuxit kraftig senaste åren genom att ta marknadsandelar från etablerade aktörer. Idag har de lösningar för både privata hushåll, brf:er samt företag och publika installationer.

Om projektet

Eways var på jakt efter en partner som kunde skapa en webbplats som avspeglade både det trygga och expansiva bolag man är. De är också i framkant på en marknad som står för bra miljöalternativ. När samarbetet inleddes stod de inför en spännande tillväxtperiod och behövde en digital plattform som gav dem förutsättningar att ta stora kliv framåt de kommande åren.

  • Analys
  • Strategi
  • Koncept, UX och design
  • Teknisk produktion
  • Förvaltning
  • Optimering

Ökad konvertering och smidigare arbetssätt

En del för att lyckas var att ta fram en smidig och högkonverterande webbshop. Den skulle rikta sig mot både privatpersoner och bostadsrättsföreningar.

En annan del var SEO. Här behövdes få in ett brett SEO-tänk från start. Vi fick också stor frihet i att ta fram ett manér, ett ikonset samt en känsla som avspeglar varumärket och som kommunicerar ett tydligt löfte till marknaden.

Intensiva dialoger och nära samarbete resulterade snabbt i en lösning som nu konverterar avsevärt bättre än den tidigare. Dessutom är lösningen betydligt enklare att jobba i nu.

Med Triggerfish hjälp har vi fått en fantastisk webb som är skalbar och enkel att uppdatera. Vår konvertering har ökat markant sedan lansering och vi kan nu optimera löpande.