CAN använde tidigare Episerver som plattform och initialt var grundscopet att migrera till WordPress. Både vi och dem såg även potential i att paketera, tydliggöra och strukturera upp deras erbjudande och förbättra hur man möter sina besökare. En viktig parameter var också att den nya webbplatsen skulle bli betydligt enklare att administrera internt.
För att verkligen förstå behoven och möjligheterna hade vi ett antal gemensamma workshops där vi kartlade behoven och drivkrafterna hos CAN:s användare. Vi djupdök även i CAN:s vision för hur de vill kommunicera med sina besökare och gick igenom hur den framtida webbplatsen bättre skulle kunna stödja CAN:s interna arbete med kommunikation.
Vi tog därefter fram koncept, design och UX, allt i en iterativ process. Extra kul var att Triggerfish fick stor frihet att tolka den grafiska profilen och skapa ett nytt manér för dem.
Utöver en flexibel WordPress-installation har vi också tagit fram en lösning för att hantera publikationer, det är en central del av lösningen.
Vi är otroligt glada att få jobba med en kund som CAN. En kund som sprider samhällsviktig information om ett av vår tids största utmaningar.