Nytt namn och uppdaterad digital närvaro

Telia Cygate har länge varit kända som en IT-partner som har nätverk och säkerhet i sitt DNA. Genom att hjälpa sina kunder att utforska möjligheterna med digitalisering och molntjänster på ett tryggt sätt vill de göra det roligt att vara människa i teknikens värld.

Uppdrag för Telia Cygate

Vårt uppdrag

Triggerfish började arbeta med det som då hette Cygate 2018. Då tog vi över förvaltningen av dåvarande cygate.se. År 2022, i samband med namnbytet till Telia Cygate och därmed också ny företagsidentitet, behövdes en uppdaterad digital närvaro och vi fick förtroendet att fortsätta kroka arm tillsammans.

Vad vi har gjort

Den nya webbplatsen syftar till att tydligt positionera bolaget som Telias spjutspets inom lokala nät, säkerhet och moln. Den nya webben består numera av flera förbättringar som bidrar till detta:

  • blogg och kundcase som guidar kunderna till rätt tjänster
  • förenklad navigering kring exempelvis erbjudanden och karriärsidor
  • förbättrade möjligheter att analysera statistik och data om hur sajten presterar vilket ger bättre kundupplevelser och leadsgenerering.
  • Analys
  • Strategi
  • Design
  • Webbutveckling
Uppdrag för Telia Cygate

Framgångsfaktorer

Att vi jobbat tätt är nyckeln här. Vi har haft många avstämningspunkter med projektgrupp och stakeholders vilket gett oss en enad vision och definierade mål:

  • lyfta och tydliggöra Telia Cygates position
  • employer Branding
  • engagera befintliga kunder
  • få nya affärskontakter.

Samtliga projektbeslut har därmed kunnat lutats mot en stabil grund.