När Lannebo kom till oss hade de redan en påbörjad design i bagaget, framtagen med varumärkesbyrån Kurppa Hosk. För att Lannebo skulle bli helt redo att kommunicera sitt nya varumärke till världen behövde denna design relativt snabbt omsättas i en befintlig teknisk plattform. Triggerfish fick därmed ta över och förvalta lannebo.se med kort varsel, samtidigt som all implementering påbörjades.
Vi konstaterade snabbt att den befintliga plattformen var i behov av uppdateringar. Därför har i princip all kod refaktorerats och på kort tid har även plattformen uppgraderats från Gatsby version 2 till version 5 – ett stort hopp i funktionalitet och prestanda där stora delar av koden skrivits om.
I takt med implementeringen av design och att Kurppa Hosks arbete tog slut, jobbade vi tätt ihop med Lannebos egna UX-designer, tillika produktägare för lannebo.se, för att göra vissa kritiska justeringar i design.
I juni lanserades webbplatsen. Därefter har arbetet fortsatt med att implementera design, ny funktionalitet och att ta fram tekniska lösningar som möter nyuppkomna behov.
Funktionalitet och integrationer
- Integration till Millistream för inhämtning av fonddata.
- Ny funktionalitet som hämtar respektive fonddata från start och visar den i ett interaktivt diagram.