Konsten att sticka ut i en konservativ bransch

Magnusson Law är den topprankade advokatbyrån med det internationella kundunderlaget. Med gedigen erfarenhet från i princip samtliga affärsjuridiska områden och flertalet branscher behövdes en webbplats som tydliggör kompetensen i deras juridiska rådgivning och som därtill matchar deras innovativa förhållningssätt.

Hela Nordens och Baltikums advokatbyrå

Magnusson Law rådger allt från nationella storbolag till finansiella institut och myndigheter. För att ta reda på varför klienter och kandidater söker sig till dem började vi projektet med en analysfas. Vi genomförde bland annat flera workshops och gjorde kvalitativa undersökningar för att gå på djupet och förstå Magnussons erbjudande samt vad som skiljer dem från konkurrenterna.

Magnussons klientkrets är affärsdriven, spridd över hela världen och verkar inom olika branscher. De har därför vitt skilda juridiska behov och önskemål. Den här breda paletten behövde enkelt synliggöras på den nya webbplatsen varpå struktur och prioritering blev viktigt. Eftersom Magnusson har närvaro på flera marknader jobbade vi också fram en relativt komplex lösning för att hantera sitens flerspråkighet, service areas och nyheter.

  • Strategi
  • Koncept och design
  • Teknisk produktion i WordPress

Ny brandbook och nytt bildmanér

I samband med projektet fick vi ansvar för att ta fram ett nytt bildmanér samt ta mängder av nya bilder till marknaden i Sverige. Målet var att visa nyfikenheten, kreativiteten, passionen och professionalismen som finns i deras team. Vi tog även fram en uppdaterad brandbook som de kunde använda för digital kommunikation.