KRAV agerar på en marknad som är hårt ansatt av marknadskrafter och i en industri som omsätter 200 miljarder i Sverige. Det här gör att de behöver en webbplats som effektivt kan kommunicera deras budskap.
När Triggerfish fick i uppdrag att ta fram den nya webbplatsen kändes det som handen i handsken, vi vill ju gärna göra vad vi kan för att bidra till en bättre värld – på vårt vis.
Vi tog oss an projektet på bred front.
- Vi analyserade och satte oss in i de olika marknadskrafter som KRAV möts av. Hur ser exempelvis konsumenterna på KRAV vs. ekologiska varor från EU?
- Vi fördjupade oss i de olika målgrupperna som KRAV vänder sig till och hur vi genom en optimal digital plattform kunde möta dem bättre.
- Utifrån målgrupp och SEO tog vi fram en ny sitemap som byggde på att renodla och skapa en avsevärd bättre struktur av allt innehåll.
- Vi ansvarade även för koncept och design där fokus låg på att dels förtydliga och stärka varumärket och bygga förtroende, dels skapa en dynamisk sida som KRAV kan jobba med på daglig basis.