Vi väljer KRAV-märkt!

KRAV-märkningen har funnits sedan 1985 och den är en självklar symbol för hållbarhet. Vi fick det stora ansvaret att bygga KRAV:s nya webbplats, en digital plattform som ytterligare stärker deras varumärke och relationen med oss kunder.

Uppdrag för Krav

Ät bättre mat

KRAV är ett av Sveriges starkaste varumärken, det finns knappast någon som inte känner igen KRAV-märket i varuhyllan. Miljömärkningen syftar till att visa att en vara är ekologisk och så hållbart producerad som möjligt. Med hjälp av ny forskning och ny kunskap utvecklar de regelverk för alla typer av tillverkning av mat.

Dessutom bidrar KRAV-märkt mat till:

  • biologisk mångfald
  • minskad klimatpåverkan
  • god djurvälfärd
  • skydd för miljö och hälsa
  • bättre arbetsvillkor för anställda

 

Vårt uppdrag

KRAV agerar på en marknad som är hårt ansatt av marknadskrafter och i en industri som omsätter 200 miljarder i Sverige.  Det här gör att de behöver en webbplats som effektivt kan kommunicera deras budskap.

När Triggerfish fick i uppdrag att ta fram den nya webbplatsen kändes det som handen i handsken, vi vill ju gärna göra vad vi kan för att bidra till en bättre värld – på vårt vis.

Vi tog oss an projektet på bred front.

  • Vi analyserade och satte oss in i de olika marknadskrafter som KRAV möts av. Hur ser exempelvis konsumenterna på KRAV vs. ekologiska varor från EU?
  • Vi fördjupade oss i de olika målgrupperna som KRAV vänder sig till och hur vi genom en optimal digital plattform kunde möta dem bättre.
  • Utifrån målgrupp och SEO tog vi fram en ny sitemap som byggde på att renodla och skapa en avsevärd bättre struktur av allt innehåll.
  • Vi ansvarade även för koncept och design där fokus låg på att dels förtydliga och stärka varumärket och bygga förtroende, dels skapa en dynamisk sida som KRAV kan jobba med på daglig basis.

 

Triggerfish har varit en trygg samarbetspartner i arbetet med att göra om krav.se. Deras duktiga projektledare, designers och utvecklare håller hög kvalité i allt de gör och de har hållit oss i handen hela vägen. Vi är väldigt glada och stolta över resultatet.