Grafisk profil
Oavsett om den är befintlig, behöver en uppfräschning eller skapas av oss från scratch utgår alltid koncept och design från detta vägledande dokument.
Varumärke, position och värdeord
För att kunna skapa en unik upplevelse för besökaren behöver webben spegla ditt varumärke, skapa igenkänning och särskilja sig från konkurrenter.
Målgrupper och kundresa
I webbstrategin har vi definierat målgrupper och vilka behov de har. Utifrån dessa behöver webbplatsen göras tydlig, tillgänglig, värdeskapande och konverterande för var och en av dem. En viktig del i att sätta ett hållbart och långsiktigt koncept är att formulera hur målgruppernas resa på siten ser ut, den så kallade kundresan. Att visualisera målgruppernas behov ger oss möjlighet att hitta lösningar som driver dem framåt – och in i mål.
Konvertering (CRO)
Beroende på projektet syfte och mål jobbar vi med olika vinklar inom CRO. Det finns ett antal “best practice” modeller som vi utgår från i varje specifikt projekt.