Efter år av ackumulerad kunskap har vi en process som vi vet funkar. Så här går det till.
Steg 1. Sammanfattar all data i omfattande analysrapport
Vi börjar analysen med att identifiera alla verktyg du använder i dagsläget för att mäta dina digitala kanaler. Det kan till exempel handla om SEM Rush, Google Analytics och Google Console. Vi går igenom all data och paketerar insikterna i en analysrapport som blir grunden för hur vi tar oss vidare.
Steg 2. Gör en grundlig webbanalys
När rapporten finns på plats gräver vi djupare in i din webbplats genom att analysera varje enskild sidas kvalitet, både teknisk och on page SEO. Det här ger oss en bättre bild av sidans “quality score”, en faktor som Google använder för att ranka dina sidor i SERP:en.
Steg 3. Presenterar konkreta lösningar
Därefter kommer vi med förslag på lösningar som hjälper din sajt att ranka bättre. Det handlar vanligtvis om att:
- se till att sajten är mobilanpassad
- ta bort duplicerat innehåll
- ta bort eller fixa brutna länkar
- lägga till metabeskrivningar på sidor som saknar dem
- optimera laddningstiden
- säkerställa upplösning och webbläsarkompatibilitet
- validera din HTML-kod
- säkerställa att ditt innehåll är sökordsoptimerat
- säkerställa att serverfiler som .htaccess och robots.txt är rätt konfigurerade