Frukostseminarium om optimering av webb i praktiken

Triggerfish bjuder in dig till ett seminarium där vi kommer att gå igenom hur man tar action baserat på data, olika verktyg, hur man använder dessa samt olika förslag på arbetssätt och metoder.

När: Fredagen den 15:e november 2019. Frukost serveras från kl.08.00. Start kl. 08.15 och beräknas pågå till kl. 09.30
Var: Convendum Regeringsgatan 30

Säkra din plats senast den 8:e november.

Anmälan är stängd.

Agendapunkter

  • Datainsamling (Ren data = Bra beslutsunderlag)
  • Fördelar med Google Analytics (Trafik-, beteende-, och konverteringsdata)
  • Fördelar med Google Tag Manager (Avlasta utvecklare och undvik backlogg)
  • Fördelar med Hotjar (Heatmaps, surveys och user recordings)
  • KPI:er ramverk (Vad ska man mäta, hur ska man tänka?)
  • Northstar metric (Vad är sitens viktigaste mätpunkt?)
  • När behöver man en dashboard? Hur drar man nytta från en dashboard?
  • Fördelar med Google Data Studio (Varför behöver man dashboards?)
  • Hur gör man data-inspirerande beslut utan att det blir analysis-paralysis?