Digitalsnack kom till Triggerfish med en önskan att inledningsvis lansera en ny webb som skulle vara grunden till deras fortsatta digitala transformation. Fokus låg därmed på att utveckla en teknisk grund att stå på, en som kunde växa i takt med dem själva. Varumärke och grafisk profil var en viktig prioritering i uppdraget, vi la därför mycket fokus på känsla och användarvänlighet vid första lanseringen. Den största funktionaliteten idag är ett kontaktformulär för leadsförfrågningar.
Kunskapsspridning är en stor del av Digitalsnacks varumärke. De är bjussiga på innehåll och sitter på otroligt mycket kunskap som såklart behövde få en prime spot på webben. Bloggen, döpt till just Kunskap, har nu blivit en central hubb för poddavsnitt, nyheter och insikter.
Ett annat ben i verksamheten är de kurser som erbjuds. Dessa fick en given plats i toppnavigeringen, som i övrigt hålls enkel nu, men med potential att byggas ut till en megameny när webbplatsen växer.
Under projektets gång hann vi även blicka framåt. Vi kollade på kommande digitala investeringar kopplade till effektmål samt potentiella behov hos användarna med fokus på kundresa och digitala tjänster.