1. Du får fräscha ögon på siffrorna
Vad menar vi med det nu då? Jo, när data presenteras på ett sammanhållet och tilltalande sätt får du ofta syn på både problem och möjligheter som tidigare helt flugit dig förbi. Rapporterna och dina dashboards låter dig inte bara se data från olika källor utan också från olika organisatoriska delar av ditt företag på ett sätt som du inte kunnat tidigare. Du kan filtrera datan på olika sätt och exempelvis se endast de mätetal och KPI:er som du är intresserad av för att därefter dyka vidare.
2. Du får fler visuella beskrivningar och ökad interaktivitet
Rapporterna och dina dashboards visualiseras med hjälp av tabeller, grafer och andra element. De är logiskt organiserade och har hög läsbarhet vilket gör att du får ut maximal nytta av siffrorna. Du kan tända, släcka och flytta om de visuella komponenterna som det passar dig och dina behov.
3. Du slipper be om teknisk hjälp (och känna dig dum)
Okunskap om teknik är en källa till stress för många av oss. Fördelen med att vi hjälper dig att sätta upp rapporter och dashboards (och utbildar er) i Google Data Studio är att du slipper stå med mössan i hand på IT-avdelningen i framtiden. Varje gång dina datakällor uppdateras kommer även visualiseringen uppdateras. Inga krångliga import- och exportmoment där du tvingas chansa hej vilt. Nu kommer du dagligen kunna följa de senaste förändringarna – utan teknisk assistans.