Kundresor

Kartläggningen du inte har råd att missa. Med en visualiserad kundresa får du koll på hela användarupplevelsen, inte bara det som fungerar bra utan även vilka hål du bör täppa igen för att ta fler kunder i mål.

Insikt i hur det fungerar PÅ RIKTIGT

Att lära sig om och förstå sina användare är kanske bland den viktigaste investeringen en verksamhet kan göra. Kundresor hjälper dig att få en mer djupgående förståelse för hur besökarna använder din produkt eller tjänst och ger dig därmed kunskap om mängder av saker, exempelvis:

  • vilka förbättringar du behöver göra
  • vilka möjligheter som finns till nya produkter eller tjänster
  • hur du bör prioritera din tid och dina pengar framöver

Kartläggning av den totala upplevelsen

En kundresa är baserad på samlade insikter om era användare. Resan börjar alltid innan de ens kommit i kontakt med dina produkter eller tjänster. Vi följer dem sedan under hela användandet och visualiserar flödet. Oftast kollar vi på flera källor för att på så vis måla en så heltäckande bild av läget som möjligt. Vi gör intervjuer och enkäter samt borrar i statistik och analyser.

Med hjälp av det här får du, din verksamhet och vi en gemensam bild och förståelse för vilka olika scenarion och steg som användaren kan befinna sig i. Målet är att fånga upp hur vi kan förbättra den totala användarupplevelsen genom att exempelvis reducera eller eliminera friktion och negativa upplevelser som kanske gör att de hoppar av på vägen.

Hör av dig så berättar vi gärna mer!