Vi ser stor potential i att vi och ni blir betydligt vassare på GTM. Därför bjuder vi in dig till ett seminarium där målet är att utbilda dig som kund i verktyget (Google Tag Manager).

Agendapunkter

  • Strukturera och berika din datainsamling med Google Tag Manager
  • Nyttan med ett system för hantering av script
  • Taggar, variabler och triggers
  • Demo av praktiska uppsättningar i Google Tag Manager
  • Vanliga fallgropar och lösningar
  • Hur kan vi nyttja datalagret för att berika data
  • Rekommenderade plug-ins för verktyget
  • Frågestund

Medverkande

Seminariet kommer ledas av Alex Kjellbris som är en mycket erfaren webbanalytiker. Alex leder även utbildningar på IHM och Medieinstitutet.

När

Torsdagen den 19:e mars. Start kl. 08.15 och beräknas pågå till kl. 09.30

Var

Vi ses digitalt(i dessa Coronatider), anmäl dig så får du veta var och hur när det närmar sig.

Anmälan är stängd.