Namn: Sara Setterwall
År på Triggerfish: Två
Du är Supportansvarig på Triggerfish, vad innebär det?
Jag är First Line Support, när kunder hör av sig per telefon eller i vårt supportsystem så är det hos mig de landar. Problemen kan handla om små saker som bortglömda lösenord eller stora saker som att ett formulär har slutat fungera. Mitt jobb är att göra en första översyn av problemet och antingen lösa det själv eller skicka det vidare till ansvarig utvecklare.
Det låter som att din grundkompetens som Frontendutvecklare kommer väl till pass?
Ja, absolut. Det sparar både oss och kunderna tid att jag kan lösa många saker själv. Det effektiviserar flödet och underlättar också planeringen när det gäller att prioritera de större jobben på andra resurser. Jag kan exempelvis börja felsöka ett komplext problem och sedan lämna över till ansvarig utvecklare när denne har utrymme att ta vid. Hen slipper då börja från början.
Kunderna vinner uppenbarligen både tid och pengar på att din roll finns.
Ja, det viktigaste är också att det blir en tydlighet. Kunderna vet var de ska vända sig och att de får rätt hjälp. Den personliga kontakten är oslagbar. Ett ärende hälls inte bara rakt ner i ett svart hål som man som kund sedan inte vet om någon jobbar på.
Vad tror du är den största missuppfattningen om Triggerfish?
Det är nog att vi bara jobbar med WordPress. Även om vi faktiskt jobbar med annat också så tycker jag det viktiga är att det är skillnad på att jobba med WordPress på Triggerfish och på andra ställen. Här finns en enorm rutin på hur man maximerar funktionaliteten och samtidigt ger kunderna otroligt användarvänliga verktyg att jobba med. WordPress har enorm potential och det ser fler och fler kunder. Jag tror inte folk fattar hur många stora organisationer och företag som använder detta, ta bara Plan Sverige, WWF och Vasakronan som exempel.
Så vad är receptet på att folk trivs och stannar här?
Utöver att vi har en spännvidd på kunderna som gör jobbet givande så finns också en genuin önskan om att folk ska vilja vara här. Vi har exempelvis en grym Office Manager som tar hand om allt det praktiska på kontoret, det gör att vi andra kan fokusera på våra respektive hantverk. Vi har också fredagsfrukostar, gemensamma aktiviteter efter jobbet och förbaskat roliga resor. Målet är att alla ska må bra i livet i stort, inte bara på jobbet.