Vi ser en stark trend i att göra snygga och bra digitala lösningar av analoga tidningar. Triggerfish har hjälpt BKR att förvandla tidningen Lera till en inspirerande del av webbplatsen.

Vår kund Byggkeramikrådet, BKR, är Sveriges auktoritet vad gäller användande av keramik i torra och våta utrymmen och har i många år delat ut tidningen Lera till branschen och sina medlemmar. Syftet är att inspirera till hur man kan använda kakel och klinkel i renovering och nyproduktion. I tidningen bjuds besökaren på inspiration från marknaden, projekt, idéer, intervjuer med arkitekter och keramikens värld.

Tillsammans med contentbyrån Chiffer har vi sjösatt en digital version av tidningen. Vi ser en stark trend i att förflytta den analoga tidningen till snygga och bra digitala lösningar. Givetvis får man med sig en rad fördelar såsom ökad trafik, longtail sökord och en förlängning av tidningen.

Det är viktigt att låta webbplatsen möjliggöra den redaktionella visionen och ambitionen. Webbplatsen skall ge samma känsla som att bläddra i tidningen. Annan viktig aspekt är att ge administratören flexibilitet i hur man kan redigera innehåll och placera innehåll med stor flexibilitet.

Skall du bygga om hemma, glöm då inte att gå in på BKRs webbplats och låt dig inspireras.