I januari 2015 tog sig Triggerfish an uppdraget att skapa en ny digital plattform för Hemavan Tärnaby. Sedan lansering har webbplatsen ökat sin konvertering med 15%.

Målet med webbprojektet som vi startade tillsammans med Hemavan var att;

Projektet startades under första halvan av 2015 då Triggerfish besökte Hemavan, intervjuade personal, ledning och andra stakeholders. Vi tog fram koncept, design och manér och givetvis teknisk produktion i WordPress.

En av utmaningarna i projektet var primärt att få till en bra, sömnlös och konverterande yta med Citybreak.

På sommaren stod webbplatsen klar och lanserades på tid.

Resultatet

Hemavan vann i januari 2016 priset som årets onlineupplevelse bland alla turistdestinationer i Norden. Priset delades ut av Visit Summit.

Motiveringen löd:

www.hemavantarnaby.com bjuder in gästen redan i sin digitala upplevelse och förmedlar på ett exemplariskt sätt känslan, möjligheterna och upplevelsen från fjället till oss besökare redan på startsidan. Hemavan Tärnaby ger oss upplevelsen vi söker redan när vi sitter vid skrivbordet eller hemma i soffan och bokar.

Så här såg Hemavans gamla webbplats ut.
Så här såg Hemavans gamla webbplats ut.

Statistik mellan 7 sep 2015 – 28 jan 2016: