Koncept, design och webbplats för Bonnierförlagen

Bonnierförlagen

Bonnierförlagen är ett anrikt bolag som sedan 1837 bedriver traditionell och innovativ bokförlags- och bokklubbsverksamhet.

Utmaning

Bonnierförlagen är Sveriges mest anrika bokförlag och har genom sin historia och ställning en viktig roll. Det alla inte vet är att man även leder den digitala utvecklingen och ligger i absolut framkant vad gäller trender och nya rön.

Triggerfish roll var att modernisera Bonnierförlagen utan att tappa de historiska vingslagen. Att skapa en dynamisk webbplats med tight och komplex integration med sociala medier.

Uppdrag

  • Analys
  • UX
  • Koncept och design
  • Teknisk produktion
  • Förvaltning

Resultat

En webbplats byggd med konceptet ”mobile first”, en integration av över 50 sociala flöden från Youtube, Twitter, Facebook, Instagram och nyheter från 11 olika förlag.

En webbplats att vara stolt över.

”Tack för toppensamarbete, tror aldrig jag har varit med om att en så pass viktig sajt har varit så rolig (och lätt!) att lansera.”

Ann-Karin Stockhaus, Webbchef på Bonnierförlagen