Två av Triggerfish kundprojekt stod som vinnare när årets Publishingpris delades ut. Folkets hus och Parker vann pris för bästa medlemswebb och ICA Historien för bästa informationswebb.

Folkets Hus och Parker – bästa medlemswebb

Triggerfish och designbyrån Stockholm Graphic har under de senaste 2 åren samarbetat med Folkets hus och Parker och vann med motivering ”väl valt formspråk, tydligt budskap och bra struktur – en tivolikänsla”.

Projektgruppen har varit: Johan Björnsrud (art director & UX), Pompe Hedengren (creative director), Jakob Pernvik (Strategi), Mikael Mälarström (arkitekt), Therese Öberg (Produktionsledare), Tomas Wallin, Per Forsberg, Joi Glifberg (utvecklare). Folkets Hus och Parker: Ylva Hellgren (webbredaktör), Annika Svärd (kommunikaionschef), Yvonne Ollman (kommunikatör webb), Gunnar Brännström (IT-strateg)

ICA – historien – bästa informationswebb

ICA – historien berättar ICA´s historia från 1917 till idag och har tagits fram tillsammans med Johan Sandell som formgivare tillsammans med Anders Sjöman och Martin Månson på CFN (Centrum för Näringslivshistoria).

Hela projektgruppen var: Anna Zeuthen (arkivresearch), Margarita Feldman (bildredaktör), Mikaela Nordin (innehållspublicering), Martin Månson (digitalt arkiv), Anders Sjöman (kund- och projektansvarig). Monotude: Johan Sandell (formgivning). Triggerfish: Therese Öberg (webbansvarig), Per Lisshamre (utvecklare).